Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

暑い! ~ hot!

うなぎ丼 ♨ UNAGIDON

maanantai 17. toukokuuta 2010

暑い! ~ hot!

Nyt on jälleen 暑い (atsui, kuuma), vaikka jonkin aikaa kerkes vähän viileempiä päiviäkin oleen. Kyl nää lämpimät ja aurinkoiset päivät on enemmän jees kuin ne viileemmät, vaikka töissä tukahduttavan kuuma onkin. :-p

Mulla piti olla tänään klo 22 saakka töitä, mut pääsinkin lähteen himaan jo klo 19 kun ei ollut erityisen kiireistä ja työvoimaa oli riittämiin. Kerkeepä sit päivittää vähäsen tännekin kuulumisia siis! Nyt on nimittäin huomenna ja ylihuomennakin klo 22 saakka töitä, niin ei paljoo päivitellä. :-p Siitä eteenpäin en vuoroja vielä tiedäkään, mut eiköhän taas torstai tai perjantai oo vapaa/puolivapaa. Viikonlopulle ne vapaat tuskin osuu koskaan... ^^;

Tänään oli aika ikävä tilanne, kun saavuin töihin puolituntia ennen vuoron alkua (jotta kerkeen pukea kimonon), mut sit huomasinkin, et olin unohtanut mun lokeron avaimen toisten housujen taskuun! Krääh. Siellä lokerossa on siis kaikki työvaatteet ja välineet. No eikai siinä auttanu muu kuin lähteä kauheella kiireellä takasin kotiin. Oli ihan sikakuuma muutenkin ulkona niin oli melko tukalaa juosta siinä sit. ;-D Sit kun pääsin takasin työpaikalle, niin kello oli jotain kahta minuuttia vaille vuoron alkamisen, niin ei ollut kyl toivookaan et oisin kerenny kimonon pukea päälle. Jouduin laittaa sit vaan harjoittelijan asun, jonka saa minuutissa heitettyä päälle, byy! Mut oli se kyllä huomattavasti mukavampi päällä kuin se kimono mitä oon nyt pari päivää pitäny töissä. :-D En muistanutkaan, että siinä on tommonen mukavuusero. Heh. No mut, huomenna yritän muistaa ottaa avaimen mukaan ja keretä sit pukeen sen kimononkin!


No ei mulla kyllä nyt oikeestaan hirveesti kirjotettavaa sit ollukaan. :-D Aina välillä on niin hirveesti asiaa ettei kaikkee jaksa kirjottaa, ja sit kun seuraavan kerran tulee kirjotteleen niin ei enää muista mitä piti aikasemmin kirjoittaa. Ja nyt taas kun ollut pari päivää vaan töitä, niin ei nyt ihan kauheesti oo kirjotettavaa niistäkään päivistä, kun ei mitään erityistä oo ollut. Paitsi ai niin, eilen oli joku matsuri (festivaali) täällä Arashiyamalla!



↑ Aamulla kun kävelin töihin, tuli mua vastaan neljä tämmöstä pientä kulkuetta, jotka kiertelivät ympäri meidän asuinaluetta. Tän kuvan otin meidän taukohuoneen ikkunasta, kun siitäkin meni ohi monta tommosta kulkuetta. Kulkueen päätteeksi pari ryhmää tuli lounastamaankin meidän ryokaniin. Ilmeistesti tää oli läheisen Matsuo-pyhäkön matsuriin liittyvää settiä. Aika paljon oli lapsia messissä.



↑↑ Samana päivänä Arashiyamalla oli toinenkin matsuri nimeltään Mifune-matsuri. Siinä tämmösiä perinteisiä veneitä lipui tota viereistä Katsura-jokea pitkin. Veneissä oli Heian-kauden mukaisiin asuihin pukeutuneita ihmisiä. Nää kaks kuvaa ei oo mun ottamia, vaan poimin ne meidän työpaikan blogista. ;-D Kävin kyl itsekin vilkaseen tota tapahtumaa, mutta mulla ei ollut kameraa sillon mukana, kun mut tultiin vaan hakemaan kesken työtehtävien et Lotta, nyt me viedään sut katsomaan japanilaista festivaalia! Tosi mukava, et pääsin kesken työpäivän tsiigaan tota. :-)) Oli todella paljon jengiä, ja noi veneet oli aika mageita. :-)


No olihan mulla sittenkin jotain kerrottavaa, heh. Meinasin unohtaa ihan täysin. Alkaa olla niin arkipäiväisiä juttuja, ettei enää osaa hehkuttaa. :-D


Oon tullu töissä vähän läheisemmäks senpaittenkin kanssa, kun oon päässyt käyttämään kimonoa, ja mua pidetään vähän enemmän yhdenvertaisena. Kivaa! Heitettiin eilenkin jotain settiä, ja nauroin niin paljon että purskautin sit teet pitkin mun kimonoa. :-D Voi ei. Nooo, kyl se sit siitä ku vähä vedellä kasteli ja anto kuivaa, ei jääny jälkeä. :-D Yks senpai alkoi kutsuun mua jostain syystä ro-chaniksi, yllätyin tänään et häh, ai minä? (mun nimi kirjoitetaan siis japaniksi rotta (ロッタ), koska japanin kielessä ei ole l-kirjainta, vain yksitäryinen r). ^^;


Juu, semmost! Laitan tähän loppuun vielä yhden videon jonka kuvasin jo joku aika sitten, mut on ollu niin paljon muitakin videoita ja juttuja, et en oo viel sitä tänne pistäny. Tää on tosi pimee video, ihan siis kirjaimellisesti. Kuvasin tän yhtenä iltana kotimatkalla, ja tarkoituksena oli saada tohon nauhalle sitä heinäsirkkojen ääntä, mut ei kyl jostain syystä tarttunu yhtään tohon kameralle vaikka melko kova ääni oli se. Tässä videossa ei siis hirveesti järkeä ole, muuta kuin et näkee edes vähän miltä mun kotimatka illan pimentyessä näyttää. :-D


2 kommenttia:

  • 17. toukokuuta 2010 klo 16.17 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    Täällä Suomessakin on helteet tullut nyt! : )

     
  • 18. toukokuuta 2010 klo 22.30 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    Toi by night -filmi oli kuin suoraan jostain jännityselokuvasta. Kun juna tuli niin oli sellainen hurja äänikin - hui! Vielä kun se sirkkojen siritys ois kuulunut... Kyllä kantsis tasku-/otsalamppu olla :)
    Terkkui!
    Terv Ä

     

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu