Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

焼肉パーティー ~ yakiniku party

うなぎ丼 ♨ UNAGIDON

tiistai 27. huhtikuuta 2010

Kun vuorellekiipeemisen jälkeen kaikki oli päässyt kotona käymään suihkussa ja laittautumassa, lähdettiin jengillä Arashiyamalta junalla muutaman pysäkin päähän Saiiniin, jossa meille oltiin varattu paikat yakiniku-ravintolasta. Luvassa olisi tabehôdai, eli syö-niin-paljon-kuin-haluat. Siinä oli joku tietty aika kauanko siellä sai syödä, mut aika sopivalta ajalta se tuntui. Ei ois jaksanut enää yhtään!

↑ Yakiniku on siis nimensä mukaisesti paistettua liihaa. Lihat tuodaan raakana pöytään ja ne itse paistetaan tuossa pöydällä olevassa grillissä. Meillä oli lista jossa oli valittavana paljon erilaisia lihajuttuja sekä muutakin, jota sai sitten tilata lisää niin paljon kuin haluaa. Grillissä oli illan aikana naudanlihan lisäksi ainakin sydäntä, maksaa, simpukoita, kalmaria... En oo ihan varma et mitä osia ja mistä elämisestä tuli syötyä, mut hyvää oli! :-D

↑↑ Lihan lisäksi sai tilata siis kaikennäköstä muutakin. Täs alemmassa kuvassa on oikealla puolella korealainen bibinba, mutta jostain syystä ilman raakaa kananmunaa. Hyvää se oli näinkin! Vasemmalla on tota paistettua lihaa sekä nakki. Tos yläpuolella on tommonen dippikulho johon sitä lihaa voi dippailla. Ja niin, tohon settiin sai 400 jenin lisämaksulla vielä nomihôdain (juo-niin-paljon-kuin-haluat), joten juomaakin oli riittämiin. Ainoastaan kolme meistä on täysi-ikäisiä (japanissa täysi-ikäisyyden raja on 20) ja muut juuri lukiosta valmistuneita 18-vuotiaita, joten heidän piti tilata sit vain limpparia. Tosin oltiin pahiksia, ja me täysi-ikäiset tilattiin sitä alkoholijuomaa heillekin. Mut aika jännä, et ei sitä tarjoilijaa oikeesti näyttäny kiinnostavan, vaikka niillä alaikäisilläkin oli kaljatuopit nenän edessä. Suomessa ois lentäny kyllä pellolle. :-p

Yhteensä toi tabehôdai ja nomihôdai maksoi 2400 jeniä/pää. Eli vähän alle 20 euroa! Oli täysin hyvä diili.

↑ Meillä oli tommonen siide huone ihan meidän käyttöön. Oli tosi kiva paikka. Ja ihan sikahyvää ruokaa! Ainiin, piti vielä mainita että sieltä sai vielä jälkkäriäkin. Coolii. En tosin itse jaksanut enää yhtään mitään, mut muun muassa Chieri veti kolme jäätelöannosta. :-D Valitteli kyl kovasti mahaansa sen jälkeen. ^^;

↑ Loppuajasta kävi vähän näin, ja piti kutsua tarjoilija paikalle vaihtamaan toi ritilä, kun se oli niin rasvanen ettei tuo palo tuosta mihinkään sammunut. ^^;

↑ Kun oltiin syöty ja juotu mahamme täyteen, mentiin junalla takaisin Arashiyamalle. Kello oli siinä vaiheessa vasta noin 22:00 ja kyselin et hmm ootteks menos himaan kaikki ni ne oli silleen hmm joo ni sit meikku oli et eeeeei mitään kotiin vaan jatkoille vaan! (Täytyy vähän pitää suomalaisten juomakulttuurimainetta yllä.) No ne oli kaikki kyl ihan täysin messissä sitten, ja käytiin kaupasta ostamassa vähän juomaa ja snacksiä ja mentiin noiden jäbien luo ketkä on tos kuvassa vasemmalla puolella huonetta (Jûichirô ja toisen nimeä en muista .__.). Mä luulin et tää mun kämppä on pieni, mut noilla oli tuo huone about saman kokonen ja ne asuu siinä kahdestaan! Melkeen kaikki halus jostain syystä käydä ensin kotona kylvyssä ja tulivat sitten perästä, mut minä ja Chieri mentiin jo tonne suoraan hengaa. Outoa et haluu käydä kylvyssä kesken illan. Tai ehkä se on vähänniinku juoma- ja saunakulttuuri Suomessa? Noi jäi melkeen kaikki sit lopulta tonne yöksi, mut minä sekä Azusa ja Noripi (en muista mikä Noripin oikee nimi oli, mut tää oli sen hassu lempinimi :-p) lähdettiin joskus kolmen maissa käppäilemään himbeen.

Otin muuten salmiakkia tonne reissulle mukaan, kun Chieri just siitä päivällä puhui. No eihänne tykänny. :-D Chieri kuitenkin halus sen salmiakkiaskin mukaansa, kun se oli niin siisti Hetalia-juttu, niin annoin sen sit hänelle messiin. :-p

Oli kyl tosi jees ilta. Tutustuin kaikkiin taas paremmin ja kaikki oli tosi kiinnostuneita Suomesta. Taas ainakin Miwa on ihan messissä tulossa Suomeen kunhan hänellä on pidempi loma. ;-)) Toivottavasti ei ollut vain alkoholin puhetta!

Nyt ulkona on vähän kurja ilma kun vettä tulee ihan kunnolla. Aattelin et jossaki ois voinu tänään käydä kävelyllä mut ei tuolla oikeen viitti. Sitäpaitsi mun jalkoihin sattuu nyt vielä enemmän kuin eilen, kuten ennustinkin! ;-D Mut käyn kuitenkin tossa vähän illemmalla kunhan Yukiko (mun host-sisko kahden vuoden takaa) pääsee töistä niin moikkaamassa häntä. Varmaan käydään jossain syömäs tai jotai. (-:

Huomisesta alkaa varmaan kuuden päivän työputki, kun mulla periaattees on aina kuus päivää viikossa töitä ja sit yks vapaa. Kuulemma joskus saattaa olla kaksikin vapaapäivää, mut yleensä näin. Tää alku oli mulla vähän helppo, kun tulin just sopivasti tolleen et oli toi retki ja sit vapaa heti perään. :-p En oikeen tiedä että oliko toi retki työpäivä vai vapaapäivä, mut sama se, kivaa oli sielläkin eniveis!

• 27. huhtikuuta 2010 klo 9.14 , Blogger Lilya kirjoitti...

Vitsit, mäkin haluun tommoseen grillilihabuffettiin!!!

• 27. huhtikuuta 2010 klo 9.55 , Blogger Laura kirjoitti...

Uskomatonta, että olet ollut siellä vasta pari päivää ja ehtinyt tehdä vaikka mitä!
    Mukavaa päästä seuraamaan matkaasi täältä kotoa. Pappakin tuntui olevan ihan innoissaan ja tosi ylpeä sinusta, kun itsekin on ollut sellainen maailmanmatkaaja!
    Voi hyvin

• 27. huhtikuuta 2010 klo 19.47 , Blogger elbow kirjoitti...

Hih, Kiinassa olen ollut niissä hotpot-paikoissa ja mietin vaan, että harmi, kun Suomeen ei saada tuommoisia hauskoja ravintoloita :) Voin vaan kuvitella, montaako lakipykälää noi rikkoisi ihanassa Suomenmaassamme ja hui jestas, kun jokuhan voisi polttaa itsensä tuohon grilliin/hotpottiin!

Sääli, mutta onpahan enemmän ihmeteltävää sitten ulkomailla ollessa ;)

• 28. huhtikuuta 2010 klo 3.24 , Blogger Lotta | Watia.fi kirjoitti...

Laura:

Pappa laittoikin mulle mailia, kiitos että papallekin kerroit tästä blogista. (-:

elbow:

Ois kyllä kiva jos olis tommosia kivoja ravintoloita Suomessakin! Jotenkin paljon hauskempaa tulee siitä ravintolahetkestä, kun saa itse samalla tehdä jotain. :-)