Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Mainonnan uhri.

うなぎ丼 ♨ UNAGIDON

keskiviikko 25. maaliskuuta 2009

Mainonnan uhri.

Täytyy kyl myöntää, et jos telkkarissa mainostetaan jotain uutta mageeta tuotetta, erityisesti vaik jotai suklaata, hampurilaista, tai no - jotain syötävää, ni oon kyl heti juoksemas kauppaan sitä hankkiin. Mut sepä se mainosten tarkotus onkin, daa! Joskus kun ei kerkee telkkaria kattella pitkään aikaan, niin eipä niitä mainoksiakaan sitten nää, ja jää uutuustuotteet hyllyyn.

Oon aina tykänny TV-mainoksista. Joskus lapsosena ootin melkeinpä enemmän sitä mainoskatkoa mitä sitä itse ohjelmaa. En tiiä miks, ehkä ne on vaa nii viihdyttäviä, jos ne on hyvin tehty. Lapsi nyt ei toisaalta kauheesti vaadi viihtyäkseen.

Japanissakin aina telkkaria katsellessa tykkään hirveesti niistä mainoskatkoista. Sit pitää tietty taas seuraavana päivänä rynnätä kauppaan ostaan niitä tuotteita. Mainosten avulla pysyy myös vähän messissä et mikä juttu on in - kylläpä Suomessakin nää "elämä on" sun muut legendaariset lausahdukset on mainoksista jääneet ihmisten mieliin. Saman ilmiön oon huomannut Japanissa. Esimerkiksi ainakin vuoden päivät on SoftBank-nimisellä matkapuhelinfirmalla ollut mainoksissaan shabereru otôsan eli puhuva isä -niminen koirahahmo. Tässä heidän uusin mainoksensa:



Noita pehmokoiria saa sekä kyseisen firman toimipisteistä (erityisesti jos ostat matkapuhelimen niin siinä messissä), mutta näin noita myös viime jouluna pelihalleissa palkintoina. Tuo koirahahmo oli ainakin viime kesänä kaikkien huulilla. Jotkut mainokset ne vaan onnistuu teemaltaan, ja sitä teemaa pystyy sit jatkaan hyvinkin pitkään.

Ensimmäinen japanilainen mainos minkä näin, tais olla McDonald'sin aamupalamainos. Tai ainakin se oli ensimmäinen, joka jäi mieleen. Se oli jotenkin niin söpö verrattuna meidän Mäkkärimainoksiin.



Aina keväisin on Mäkkärillä Japanissa myös sama teritama-hampurilaismainos. Teriyaki-kananmuna-hampurilainen on siis joka vuosi myynnissä vain keväisin.



Tänä keväänä nuo linnut tosin sanovat "YES WE CAN! YES WE CAN!" Japanissa on nyt meneillään kova Obama-buumi.

Vielä tähän loppuun Lotten Koara no maachi -keksejä, koska ne on maukkaita! Perusmakuina suklaa ja mansikka, ja sit on tosi paljon kausituotteita jotka aina vaihtelee. Juustokakku oli kans erityisen hyvä! <3




0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu