Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Arima ja Universal Studios.

うなぎ丼 ♨ UNAGIDON

torstai 25. joulukuuta 2008

Nyt on joulut juhlittu oikeen kunnolla. Väsyttääääää!

Eilen päiväsellä lähdettiin bussilla kohti Arimaa, noin tunnin matkan päähän Osakasta. Arimassa kirjauduttiin meidän porukan sekä Rikun, Klasun, Oskarin, Mirjan ja Tuiren kanssa Arima Grand Hotel -nimiseen hulppeeseen kylpylähotelliin. Siellä meidät toivotti tervetulleeksi joukko kimonoihin pukeutuneita naisia ja he olivat valmiita kantamaan meidän tavaratkin huoneisiin. Hotellissa oli myös mm. oma pelihalli kaikkien mahtavien kylpyläpalveluiden lisäksi.

Huoneeseen asettauduttuamme ja maisemia ihmeteltyämme kävimmekin jo joulupöydän kinkkuun. Riku ja Oskar olivat hakeneet Osakan Ikeasta kinkkua, graavilohta, silliä, pipareita, glögiä, rosollia ja vielä joitain höysteitä. Lisäksi Mirja ja Tuire olivat leiponeet kaksi herkullista mansikkakakkua!

Tässä kuvassa vielä maistellaan teetä ennen joulupöytään siirtymistä.

Mirja ja Tuire sekä joulumansikkakakut! Nomnom!

Kun oltiin saatu mahamme täyteen, aloimme pikkuhiljaa siirtyä kohti yhdeksännen kerroksen kylpylätiloja. Hotellin puolesta naiset sekä miehet saivat oman kauneudenhoitopussinsa sekä sukat ja yukatat, jotka sitten puimme päällemme ennen onseniin siirtymistä. Tässä meidän koko tonttujoukko ennen kylpemään siirtymistä!

Kylvyt olivat toooosi kauniita ja ihania! Naisten puolella oli sisällä yksi suuri kuuma-allas, yksi pieni kylmäallas sekä yksi rautapitoinen kuuma-allas, joka oli väriltään ruskea. Lisäksi ulkona oli yksi poreallas ja kaksi tällaista ruskeavetistä allasta. Se rautapitoinen vesi tekee kuulemma hyvää iholle!

Kun oltiin siinä aikamme kylvetty, huomasi eräs työntekijä Lauran tatuoinnin ja ei kuulemma saanut siellä viiletellä menemään tatuoinnin kanssa joten hänen piti poistua. Mutta eipä se mitään, kun oltiin muutenkin juuri lähdössä. Työntekijät olivat todella pahoillaan, ja tarjosivat mahdollisuutta mennä yksityiskylpyyn ilman lisämaksua joko samana iltana tai seuraavana aamuna. Eipä kuitenkaan tullut sitä mahdollisuutta käytettyä hyväksi, mutta on se palvelu kyllä hyvää, kun tultiin useamman kerran pyytämään anteeksi useamman ihmisen voimin ja tarjoamaan niitä kylpyjä.

Kun oltiin siinä sitten kylvetty, siirryttiin takaisin hotellihuoneeseen jatkamaan syömistä!

Ruoka oli hyvää ja sitä oli todellakin riittävästi! Jäi vielä ylikin, ja joku lintu oli käynyt sit mm. ylimääräiset sinihomejuustot imailemassa parvekkeelta yön aikana. ;-)

Joskus yhdeksän jälkeen alettiin sitten korjaamaan pöytää kun puoli kymmeneltä oli henkilökunta tulossa viemään pöydän pois ja levittämään futonit yötä varten lattialle. Lähdettiin sitten siksi aikaa pois jaloista pyörimästä, yukatat ja tonttulakit päällä kiertelemään alakertaa.

Alakerrassa oli paljon hotellin asiakkaita viettämässä iltaa baarissa ja pelihallissa jne., ja he olivat erittäin huvittuneita näin jouluisan tonttujoukon nähdessään. Pojat saivat jopa kutsuja tulla esittämään joulupukkia muutamien japanilaisten jengien bileisiin. Otettiin heistä paljon kuviakin ja osoiteltiin: "joulupukki!! joulupukki!!"

Käytiin pelihallissa myöskin joulupurikurassa. Kahdeksan henkeä pienessä purikurakopissa tekee jo tiukkaa!

Illalla käytiin vielä käppäilemässä hotellin puutarhassa, joka oli hienosti jouluvalaistu. Otin vähän videoakin kun lauleskeltiin petteri punakuonoa ja muita jouluhittejä japanilaisten kannustaessa parvekkeelta, mutta oon nyt niin väsynyt että en jaksa alkaa lataamaan tänne videota, joten lisään sitten myöhemmin. Jokatapauksessa, aivan mahtava ja ikimuistoinen jouluaatto aivan satumaisissa maisemissa!

Aamulla käytiin aamupala-buffetissa joka oli täynnä jos jonkinlaista herkkua. Sain taas pitkästä aikaa syödä nattoota ja muita japanilaisia aamupalaerikoisuuksia ja olin kyllä iloinen ja sen mukaisesti söinkin sitten mahani ihan täyteen.

Tarjolla oli japanilaisten herkkujen lisäksi myös mm. flesh fruitseja.

Aamiaisen jälkeen siirryttiin bussilla taas Osakaan ja Universal Studiosille meidän kolmen porukalla. Paikan päälle löydettiin hyvin, mutta sitten Universal Studiosin asemalle päästyämme oli vaikea paikantaa säilytyslokeroita, ja sitten kun sellaiset paikansimme, tarvitsi niitä käyttääkseen omistaa toimiva puhelinliittymä, jota tällä hetkellä meillä ei täällä ole. Siinä sitten epätoivon partaalla kuitenkin huomattiin ihan aseman edessä oleva tavaransäilytyspiste, jossa sai 300 jenin hintaan säilyttää koko päivän tavaroitaan ihan oikeiden ihmisten valvomassa pisteessä. Sinne siis reput ja ei kun menoks! Ainiin, käytiin me siinä välissä vielä sushiakin syömässä.

Ostettuamme liput Universal Studiosille, tutkimme karttaa hetken ja päätimme sitten hypätä ensimmäiseen laitteeseen joka tuli vastaan, se oli Hollywood Dream -vuoristorata, jossa mentiin kohtuu pitkä ja mukava rata vaunulla, jossa omalle paikallensa sai valita näppäimillä viidestä eri biisistä mieleisensä joka sitten melko kovaa kuului penkistä. Oli tosi jees! Jonotusaika oli kyltin mukaan 90min, mutta selvittiin n. tunnissa.

Siinä Hollywood Dreamin jonossa ehdittiin tehdä vähän sotasuunnitelmaa, ja aateltiin käytä Jaws -laitteessa sekä Jurassic Park -laitteessa. Ensin mentiin siihen Jawsiin, josta ei oikeen tiedetty mitään että millanen se tulee olemaan, ja koska äiti sai traumoja ensimmäisestä laitteesta ei hän enää uskaltanut tulla mukaan joten jonotettiin taas n. tunnin verran Lauran kanssa tähän laitteeseen.

Laitteen edessä oli tällanen hirvitys!

Tässä laitteessa mentiin veneeseen, jossa ihmisiä oli ehkä joku toistakymmentä, sekä mukana oli myös veneen keulassa opas. Opas esitteli itsensä ja kertoi vievänsä meidät kivalle ajelulle ympäriinsä. Ensimmäisen kulman takana nähtiin kuinka toinen vene oli juuri vajoamassa pohjaan ja tää opas sitten siinä näytteli kauhistunutta. Sit nähtiin siellä kauempana tosi ison hain käyvän pinnassa. Opas sitten kaivoi haulikon esiin ja alkoi umpimähkään ammuskella ympäriinsä ja vesi vaan suihkusi aina siellä minne päin hän ampui.

Sitten kun siinä oltiin tarpeekseen ammuskeltu, siirryttiin turvaan venevajaan, josta kuitenkin hetken kuluttua tää hai tuli seinästä läpi! No ei kun äkkii taas veneellä karkuun toisele puolelle vajaa, jonne tietty hai seuras. Opas sit jatkaa sillä haulikolla ampumista ja osuu joihinkin kaasuputkiin, josta seuraa hullu räjähdys ja liekkien kuumuuden tunsi veneeseen asti. Hai siinä kanssa vieressä taas pärskytteli vettä päälle. Veneellä sitten seilailtiin läpi liekkimeren ja lopulta opas sai hain tapettua, jei! Selvittiin turvassa perille! :-D Oli kyl ihan mahtava laite!

Jawsin jälkeen mentiin sit Jurassic Park -laitteeseen, johon äitikin taas uskaltautui mukaan kun kerrottiin kuinka makee Jaws oli.

Jurassic Parkiin jonoteltiin kans joku tunnin verran ja ostettiin matkalla automaatista sadeviitat, sillä näytti kyllä jengii aika hyvin kastuvan siitä laitteesta poistullessaan.

Laite oli taas vähän niinkuin turistikierros ympäri Jurassic Parkia, mutta auton sijaan veneellä. Veneessä ei myöskään ollut opasta, vaan opastus kuului kaiuttimista. Matkan varrella nähtiin paljon kiltinnäköisiä dinosauruksia ja sitten ohjauduttiin vahingossa kielletylle alueelle jossa tapahtui kuten Jurassic Parkissakin ja dinot pääsi valloilleen. Siellä ne sit riehu ja välillä sylki vettä meidän päälle ja sen sellaista. Laitteen lopussa noustiin korkealle ylös ja tultiin pystysuoraan alas ja kastuttiin läpimäräksi sitten sen mäen alapäässä. Taino oltais kastuttu jos ei olis ollut niitä sadeviittoja. :-p Tää oli kyl kans tosi jees laite, hienosti tehty lavasteet! Mut ei ollut ihan niin jännä mitä Jaws, se oli nii huippu!

Ei jaksettu enää lähteä sitten jonotteleen laitteisiin, sillä jonotusajat oli tunnista kahteen tuntiin ja ilta jo pimeni. Kierreltiin kuitenkin ympäri puistoa ja otettiin valokuvia ja käytiin ylikalliissa putiikeissa. On kyl ihan tosi mageennäkönen mesta toi Universal Studios! Otin paaaljon kuvia, mutta tässä nyt muutama.

Nyt on kyl niin väsy, että täytyy tästä siirtyä pikimmiten nukkumaan. Huomenna sitten vielä ympäri Osakaa ja lauantaina kohti uusia kujeita ja Kiotoa. Palailemisiin!