Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

もうすぐ秋休みが・・・ ~ Soon the autumn holiday will...

うなぎ丼 ♨ UNAGIDON

perjantai 8. lokakuuta 2010

もうすぐ秋休みが・・・ ~ Soon the autumn holiday will...

Wihii, enää viikko ja sitten on etätyöviikko eli syysloma! Etätyöviikko... Ihme nimityksiä nekin keksii. Lomaa se on, kun ei koulussa tartte käydä! Oli sitten sille ajalle tehtäviä tai ei. Itse olen ollut ehkä vähän pöljä ja jättänyt hirveesti koulutehtäviä tuolle lomaviikolle. Eipähän käy aika tylsäksi tai tule sitä koulua sitten ikävä! ;-p

On kyllä tälle viikonlopullekin hirveesti tehtävää jäänyt. Ensi viikolla olisi venäjän esitelmä sekä suullinen tentti, markkinoinnin tentti, ryhmätyön esitys, sekä viisisivuisen esseen palautus. Näitä varten pitäis muutama paksuhko kirjakin saada lueskeltua. Kunhan vaan aloitettua saa, niin eiköhän nuo kunnialla hoideta! Huomenna tosin, ei tänään, tänään lepuutetaan!



Kiitos hirmusti kaikista palautekommenteista joita sain viikko sitten tekemääni postaukseen! Kiitos myös kyselyyn vastanneille~ Kyselyssä selvisi, että 46% lukijoista tykkää eniten lueskella mun arjen kokemuksistani, 41% pitää eniten mun matkapäiväkirjoista, 11% tykkää Japaniaiheisista postauksista ja 2% musiikkiin, televisioon ja elokuviin painottuvista kirjoitteluista. Oon positiivisesti yllättynyt, että suurin prosenttiluku meni mun arjen kokemuksilleni! Ihanaa, että mun normaali arkikin on mielenkiintoista! :-D Toisaalta, itsekin tykkään lueskella sellaisia blogeja, joissa kirjoittaja kertoo itsestään. Ehkä sitten haluaa kirjoittaa semmoista blogia, jollaista tykkää itsekin lueskella. Oon vähän stalkkaajaluonne (enkä nyt ihan vähääkään! :-D), joten kiva, että mun lukijatkin on! ;-D


Muuten, opin eilen hienon jutun liittyen japanin ja venäjän kieliin. Tehdessäni venäjäntehtäviä opin, että venäjäksi mäti on ikra (икра). Mutta hoo, sehän on japaniksi ikura (イクラ)! Sit oli tietenkin pakko selvittää, että onko näillä sanoilla oikeesti jotain yhteyttä vai onko tää vaan sattumaa, ja selvisi, että sana ikura tulee japanin kieleen juurikin venäjän kielestä. Kaikkee sitä oppii! ;-D Oli niin hieno oivallus, että ihan tulessa jäin tänään keskustelemaan aiheesta venäjänopettajani kanssa. Ei ollut hän tietoinen tästä asiasta! ;-p


Yui Aragaki ~ Hanamizuki


2 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu